Ota yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse: eija@toinentaso.fi tai puhelimitse 040-5153944 viestillä

LYHYT TERAPIA TAI LYHYTTERAPIAA

Keskusteluapua voi tarvita milloin tahansa elämän aikana. Joskus riittää yksi keskustelukerta ammattilaisen kanssa, joskus tarvitaan enemmän. Tärkeintä on hakea apua riittävän ajoissa ja Toisen tason lyhytterapiaa voi käyttää myös ennaltaehkäisevänä mielen hyvinvointia tukevana toimintana.

Lyhytterapia ei ole kivaa. Siinä joutuu ehkä painimaan ikävien tunteiden kanssa ja sietämään niiden lisäksi epävarmuutta ja keskeneräisyyttä. Ikävät asiat eivät kuitenkaan muutu, jos niiden kanssa ei tee töitä.

Lyhyessä terapiassa työskentely kohdennetaan yhteen ongelmaan kerrallaan esim. painajaiset, uupumus tai vaikkapa laihduttaminen. Lyhytterapiakertoja on nimensä mukaisesti 1-4. Lyhytterapiassa sinä itse olet aktiivinen toimija ja minä ainoastaan autan sinua löytämään olemassa olevia voimavarojasi ja toimivia puolia ongelman kukistamiseksi. Jo yhdellä keskustelukerralla voit löytää itsellesi keinoja jatkaa oman elämäsi päähenkilönä.

Lyhytterapiassa ei elämän solmukohta tai ongelma välttämättä poistu itse terapiajakson tai keskustelukäynnin aikana, vaan tavoitteena on, että sinä löydät itsellesi keinoja jatkaa sen purkamista. Tullessasi lyhytterapiaan, sinulla tarvitsee olla vain muutoshalua ja uskoa omiin mahdollisuuksiisi.

Hyötyisitkö sinä terapeuttisesta keskustelusta? Testaa tästä

Yksi terapia/keskustelukäynti on 60 min ja hinta 60e. Toinen taso ei ole kela-korvauksen piirissä.


Lue lisää:

MIELEN HYVINVOINTIA LYHYESTÄKIN TERAPIASTA

Terapiassa pohdit omia hyviä ja huonoja tuntemuksiasi sekä havainnoit itseäsi. Tarvitset vain halua selvittää, mitä ja miten ajattelet ja tunnet ja miten ne vaikuttavat nykyhetkeen. Ikävätkin tunteet kuuluvat elämään, mutta merkittävää on, miten siedät niitä ja tulet niiden kanssa toimeen. Terapeutti voi auttaa sinua löytämään juuri sinulle sopivat keinot. Sinun pitää olla kuitenkin myös valmis itsenäisesti jatkamaan työskentelyä, jotta saat täyden hyödyn lyhyestä terapiajaksosta tai keskustelukäynnistä. Ja ennen kaikkea, sinun pitää olla valmis luottamaan terapeuttiin.

Esimerkkinä vaikkapa avioero:

Sinusta voi tuntua, että olet täysin arvoton ja yksin tässä maailmassa. Käyt läpi ehkä tunteiden koko kirjoa vihasta pelkoon, hylätystä voittajaan. Totutut toimintamallit ovat romuttuneet ja joudut kohtaamaan täysin uudenlaisen tilanteen. Yhdessä voimme miettiä näitä kaikkia kohtia eri näkökulmista; mitä kaikkea juuri sinä itse olet, mitä rutiineja sinulla on arjessasi ja miten lähdet kulkemaan tästä eteenpäin. Miten siedät ja pystyt elämään tämän hetkisten tunteittesi kanssa? Mitä kaikkea hyvää sinulla on elämässäsi jäljellä ja mistä löydät uutta hyvää, jonka avulla voit lähteä rakentamaan uudenlaista arkea ja koko elämää?