LYHYT TERAPIA TAI LYHYTTERAPIAA?

Keskusteluapua voi tarvita milloin tahansa elämän aikana. Joskus riittää yksi keskustelukerta ammattilaisen kanssa, joskus tarvitaan enemmän. Tärkeintä on hakea apua riittävän ajoissa ja Toisen tason lyhytterapiaa voi käyttää myös ennaltaehkäisevänä mielen hyvinvointia tukevana toimintana.

Ota yhteyttä tästä avautuvalla lomakkeella tai Eija: 040-515 3944 tai eija(at)toinentaso.fi

Lyhytterapia on tavoitteellista ja vuorovaikutuksellista yhteistoimintaa. Lyhytterapia ei välttämättä ole kivaa. Siinä joutuu ehkä painimaan ikävien tunteiden kanssa ja sietämään niiden lisäksi epävarmuutta ja keskeneräisyyttä. Ikävät asiat eivät kuitenkaan muutu, jos niiden kanssa ei tee töitä.

Lyhyessä terapiassa työskentely kohdennetaan yhteen ongelmaan kerrallaan esim. painajaiset, uupumus tai vaikkapa laihduttaminen. Lyhytterapiakertoja voi nimensä mukaisesti olla vaikka vain 1-4. Jo yhdellä keskustelukerralla voit löytää itsellesi keinoja jatkaa oman elämäsi päähenkilönä.

Tullessasi lyhytterapiaan, sinulla tarvitsee olla vain muutoshalua ja uskoa omiin mahdollisuuksiisi.

Hyötyisitkö sinä terapeuttisesta keskustelusta? Testaa tästä

Yksi terapia/keskustelukäynti on 60 min ja hinta 90 e.
Toinen taso ei ole kela-korvauksen piirissä.

Ota yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse: eija@toinentaso.fi tai puhelimitse 040 515 3944 viestillä

MIELEN HYVINVOINTIA LYHYESTÄKIN TERAPIASTA

Kognitiivisessa lyhytterapiassa havainnoit itseäsi terapeutin avustuksella. Tarvitset vain halua selvittää, mitä ja miten ajattelet sekä tunnet ja miten ne vaikuttavat nykyhetkeen. Sen perusteella lähdetään rakentamaan uusia ajatusmalleja. Ikävätkin tunteet kuuluvat elämään, mutta merkittävää on, miten siedät niitä ja tulet niiden kanssa toimeen. Terapeutti voi auttaa sinua löytämään juuri itsellesi sopivimmat keinot. Sinun pitää olla kuitenkin myös valmis itsenäisesti jatkamaan työskentelyä, jotta saat täyden hyödyn lyhyestä terapiajaksosta tai keskustelukäynnistä. Ja ennen kaikkea, sinun pitää olla valmis luottamaan terapeuttiin.

Esimerkkinä vaikkapa avioero:

Sinusta voi tuntua, että olet täysin arvoton ja yksin tässä maailmassa. Käyt läpi ehkä tunteiden koko kirjoa vihasta pelkoon, hylätystä voittajaan. Totutut toimintamallit ovat romuttuneet ja joudut kohtaamaan täysin uudenlaisen tilanteen. Yhdessä terapeutin kanssa voit miettiä näitä kaikkia kohtia eri näkökulmista ja sen pohdinnan avulla voit lähteä rakentamaan uudenlaista arkea ja koko elämää.